2016. november 16., szerda

Mistake - Elmélkedés a véletlen törvényszerűségeiről



Néhány hete készítettem ezt a manikűrt, egy Interneten látott negative space díszítés nyomán, mert megérintett a látvány tisztasága, a pengeéles kontúrokkal körbeölelt rózsás körömágy, a felületet finoman behálózó barokk indákkal. 
Elhatároztam, hogy legkedvesebb dry marble technikámmal fogok hasonló hatást elérni. Láttam a lelki szemeim előtt a színtelen körömlakk és a gazdag, vörös tónusú fekete lakkom egymásba fonódását, ahogyan meglepetésszerűen kirajzolják az alaposan megtervezett véletlenszerűséget...


A díszítést elrontottam.
A véletlen legfontosabb törvényszerűsége ugyanis, hogy tervezhetetlen
Két választásunk lehet mindössze az üggyel kapcsolatban, vagy elfogadjuk, elkönyveljük, hogy így jártunk, és gyorsan elfelejtjük véletlenünket, feldolgozván az összes járulékos következményt, vagy felismerjük a véletlen jelentőségét, és megtanuljuk meglátni benne a szépséget.



Ennél a manikűrnél látványosan haragudtam a véletlenre. 

Egy teljes irattartó fólia komplett felületét felhasználtam, arra, hogy hagyományos értelemben véve valami maradandót hozzak létre, és nem, csakazért sem akart sikerülni, a leheletfinomra tervezett indák anyaga szétzilálódott, beleveszett a színtelen lakk örvényébe, nagyító alatt keresgéltem a száradó matricák között, hogy néhány olyat találjak, amelyet érdemes csatasorba állítani a díszítés részeként, végül összekínlódtam valamit, aminek még nevet adni sem volt kedvem a fotózás pillanatában.

Kezdetben utáltam ezt a manikűrt. Elnagyoltsága, hozzávetőlegessége miatt nem illett az elképzelt világomba, hiszen tudjátok, mindig, mindent szeretek a végletekbe menően megtervezni, megerőszakolva még a véletlent is.

Hogy a véletlen akár szép is lehet, hogy lehetőségek bújnak meg a kusza vonalak között, titok lappang egy elcseszettnek látszó díszítés mélyén, azt csak módosult tudatállapotban vagyok képes elfogadni.







A lomtárba dobástól ma egy gondolat mentette meg ezt a manikűrt, egy mondat, amellyel egy hűséges barátnő tanítani próbált pár évvel ezelőtt arra, hogy a szabálytalanság szép. 

Neki köszönhetek minden pillanatot, amelyben felfedezem a véletlenek rendezetlen ritmusában felragyogó varázslatot.



























Felhasznált körömlakkok

OPI – Every Month Is Oktoberfest
Vollare Da Vinci – színtelen körömlakk
Moyra Gyémánt fedőlakk
China Glaze Everglaze Active Top Coat

Egyebek

ICO Gel Pen – Gold


14 megjegyzés:

  1. A szabálytalanság gyönyörű tud lenni,ha hagyod!;) Izgalamas,utánozhatatlan...a lehetőségeid száma végtelen!:) Nem is értem mi a gond vele?!;-)) Spontanitásra gyúrni picit drága....felszabadultan jönnek majd az ötletek útközben...a legszebb pedig benne,hogy az elképzelések még simán beleférnek....beleférhetnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig visszatérek a legendás mondatodhoz Renikém, amikor bajban vagyok egy manival, különösképp. Úgy sajnálom, hogy nem mentettem le anno a KM-ről a manikűrös hozzászólások közül :(

      Ez az iránytűm azóta is.
      Amikor követem, akkor áll a lelkemhez leginkább közel az adott munka és az élmény.

      Törlés
  2. Jah,a mani gyönyörű! Mindig azt felejtem el,amit a legjobban szeretnék elmondani...:-)

    VálaszTörlés
  3. De hát ez nagyon szép! Az alkotásban szerintem benne van, hogy nem mindig úgy sikerül a kész mű, ahogy elterveztük, de ettől még szép munka, talán még jobb, mint az eredeti lett volna!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon sokszor van, hogy nem azt látom végül, amit eredetileg akartam alkotni :)
      Vannak számítógépre lementett elképzelések, amelyek nem is manikűrök még, csak inspiráló fotók, vagy természeti jelenségek, tárgyak, ruhák. Mind-mind arra várnak, hogy kikössenek a körmömön. Néha sikerül, néha jobban, olykor pedig kevésbé, és akkor továbbgondolom, hogyan kellene elkészíteni.

      Örülök, hogy tetszett a mani! :)

      Törlés
  4. Nagyon nagy kár lett volna lomtárba "hajítani"! Csodás lett, nekem nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ági, erről pont volt egy olyan érzésem, hogy szeretni fogod :)

      Törlés
  5. Szerintem ez a manikűr egyedi és utánozhatatlan, még te sem tudnád még egyszer ugyanígy elkészíteni, úgyhogy ez így ahogy van, tökéletes :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Tényleg nem tudnám pont ugyanígy elkészíteni! :)
      Köszönöm szépen Andi :)

      Törlés
  6. Jó lett ez a mani és pont a véletlenszerűség benne a pláne. :) Sokszor tud a véletlen "elrontott" dolgokból jó dolog kisülni, olyasmi, amit ha akarnál se tudnál megismételni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen szépen megfogalmaztad, és nagyon igazad van. Akkor szerettem meg én is ezt a manit, amikor hasonló szemekkel néztem rá, mint most te.

      Köszönöm a kedves szavakat. :)

      Törlés
  7. Csodaszép! A gyakorlatból lehet a legtöbbet tanulni, akkor is ha elrontod. Az egy dolog, hogy van egy isnspid, azt lefordítod lakknyelvre, az technikát igényel, utána már könnyebben ráál az ember keze. Pár hete rajzoltam, és egyre jobb golgok pattantak ki a fejemből. Persze sokat kéne gyakorolni, hogy gördülékenyebben menjen. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem az idő a legnagyobb ellenségem az ügyben! Amikor elrontok egy díszítést, legszívesebben addig gyakorolnám azonnal, amíg tökéletesen nem sikerül. Sajnos, nem mindig engedhetem meg magamnak a végtelenített gyakorlást én sem, pedig szeretném! :)

      Köszönöm szépen a dicséretet :)

      Törlés