2016. április 16., szombat

Avon Gel Shine Kollekció - Sapphired Up, Rain Washed, Emerald City, Top Coat - Teszt

Emerald City                    Rain Washed                   Sapphired Up
Nyakamon a Manikűrvadász 25. fordulója, és ezen a héten még Szilvi Szófogadójába sem sikerült eljutnom, de tegnap, meló után történt valami, ami fenekestül felforgatta mindazt, amit a színek világáról eddig tudtam/hittem. Vigaszvásárlást tettem legkedvesebb Avon-díleremnél, amelynek során három+1 körömlakkal, és egy fedőlakkal gazdagodtam az Avon Gel Shine Kollekcióból. A katalógus lapjai alapján nem gondolkodtam három szín beszerzésén, mert látatlanban biztos voltam benne, hogy nem tud már Avon nekem olyan színt fellobogtatni, aminek láttán felpezsdülne a vérem, és mégis.
Megtörtént, elhavaztam, és most ülök a gépem előtt, Pantone-színminták bűvöletében, körbevéve a privát színmintáimmal, és egyszerre jár az agyam a SzóFogadó örvénymintás manikűrjén, és a Manivadi terveken.
A lelkem mélyén pedig egy új ötlet csíráját dajkálom…de erről inkább később, a poszt végén.



Nézzük hát gyorsan, milyen színekkel sikerült Avonnak elérnie, hogy éjszaka szinte semmit nem aludtam, azaz jöjjön a három meselakk az új Avon Gel Shine Kollekcióból. 


Rain Washed (P628) 

Amikor megpillantottam az üvegcsét, azonnal tudtam, hogy megkaptam azt a krémes, halványlila árnyalatot, amelyre a Balea tégelyes kézkrém tesztmanikűrje óta vágytam. A fotók válogatása, vágása közben döbbentem rá, hogy képtelen leszek nektek a valóságban látott színt visszaadni jelenlegi tudásommal, ezért úgy döntöttem, Pantone-színminták alapján kiegészítem az általam készített fotókat. Ekkor robbant fel az én gondosan felépített színelmélet-tudásom, és megértettem, hogy ipari tanuló vagyok ehhez a műfajhoz. Íme

forrás: pantone.com
forrás: kertvarazsmagazin.hu



A körömre vitt szín két Pantone „lila” árnyalat között helyezkedik el. Az én olvasatomban halvány orgonalila, amely inkább a kékes, vizes violet színvilágot képviseli, mint a vöröses kék purple palettát. Olyan, mintha éles napfényben fürdő, harmatcseppekkel borított vadorgona virágzatát nézegetnénk elmélyülten. Szinte furcsa, hogy nem érzek a körmeimen orgonailllatot.





forrás: pantone.com


A legmélyebb megdöbbenés azonban akkor ért, amikor kutakodás közben, hirtelen rákattintottam a 2016 Pantone-féle Rózsakvarc-derűskék színpárosára, és megtaláltam Avon Rain Washed-jét a két szín találkozási pontjában. Ennek alapján fogtam fel végre, hogy kaptam Avontól egy köztes árnyalatot, mégpedig 2016 eszenciáját.









A lakk ecsete, állaga a régi Gel Finish kollekció tulajdonságaival szerintem megegyezik, merev, szögletes, közepesen hosszú szőrszálak, az anyag gyorsan terül, egy rétegben csíkos-foltos, két rétegben korrekt, végfinise krémes, tompa, egyenletes fényű. A körmöket és a környező bőrt nem fogja be, így alaplakkot nem, de fedőlakkot részemről kívánt magára.

Avon Gel Shine Rain Washed 1. réteg

Avon Gel Shine Rain Washed 2. réteg

Avon Gel Shine Rain Washed 2. réteg+ top coat

Avon Gel Shine Rain Washed top coat nélkül



Sapphired Up (P635)

pont ilyen :)    forrás: pantone.com


A Gel Finish Kollekció Bonyhádi-fazékszín Royal Vendettája után én azt hittem, hogy lesz nekem egy Royal-kékem (királykék). Nem lett. Sőt fotósorozatom is veszélybe került, amikor felkentem, és hirtelenjében el sem tudtam képzelni, miként definiáljam ezt a Royalkéknél tompább, mégis intenzív kéket. A kék színt az én kamerám egyébként is nehezen értelmezi, kérlek nézzétek el nekem, ha az alábbi fotókon picit vérszegényebbnek tűnik a valóságban nyújtott kék látványa, ráadásul kénytelen voltam a bőr színét sárgábbra varázsolni, a legjobb színeredmény érdekében, már ami a kéket illeti.




Az ecset, állag, fedés és végfinis a fent már részletezettekkel megegyező, azzal a különbséggel, hogy valamiért ezt a színt fedőlakk nélkül, esetleg lemattítva is a szívem csücskében tudom hordani. Imádott Royal Vendettám hozzá képest kopottra fakult szöszmöszmackó csupán! :D Jelenleg ez a körömlakk komódom legélénkebb, legenergikusabb kékje, szinte vibrál, és külön életet él a körmeimen. 
A körmöket nem, de a környező bőrt lemosáskor enyhén megszínezte, így én alaplakkot szerintem nem fogok majd alá használni a továbbiakban sem.

Avon Gel Shine Sapphired Up 1.réteg

Avon Gel Shine Sapphired Up 2. réteg

Avon Gel Shine Sapphired Up top coat nélkül

Avon Gel Shine Sapphired Up            Avon Gel Finish Royal Vendetta


Emerald City (P633)

Pont ilyen :)  forrás: pantone.com

A smaragd színét ennél én sokkal melegebbnek képzeltem/hittem, mert a valódi smaragd, mint drágakő, zárványokat és repedéseket tartalmaz, amelyek megtörve a fényt, enyhén homályossá teszik a követ. Lakkunk színe véleményem szerint inkább az élénk, tiszta, szintetikus smaragd színéhez áll közel, én konyhanyelvemen a türkiz és a jáde közé sorolom. Azt már biztosan tudom, hogy szenvedni fogok a színtársítással, mikor őt alkalmazom majd díszítések során, vagy alapszínként, pedig gyönyörű, csak épp számomra megfoghatatlan. Ha úgy érzed, pont elég zöld árnyalatod van már, és nincs erre a példányra szükséged, biztosíthatlak róla, hogy meg fogsz inogni az üvegcse láttán. 




A legszínhűbb fotó nálam nyomdázás során készült vele, amely majdnem teljesen megegyezik a Pantone-féle Smaragd színmintával.
Ecset, állag a már említett, de a fedés minősége és a végfinis már egy rétegben is olyan meggyőző volt, hogy majdnem elfelejtettem két rétegben kenni. Bevallom, a második réteg egy hajszállal sem tűnt mélyebbnek, intenzívebbnek. Szerintem lányok, én életemben először látok ilyen zöld színt, sőt továbbmegyek, ha nem állna itt előttem, simán azt mondanám, ilyen intenzív, elképesztően vibráló élénk zöld nincs is.

Avon Gel Shine Emerald City 1. réteg ! :)

Avon Gel Shine Emerald City 2. réteg

Avon Gel Shine Emerald City 2. réteg+top coat

Avon Gel Shine Emerald City top coat nélkül :)

Fedőlakkot csak azért kapott, hogy megnézzem a széria leírásának megfelelő ígéretes Gel Shine Top Coat tudományát. A lemosás során a körmömet világos hullafoltosra színezte, és a pamacsot tartó ujjaimon is sokáig ott ékeskedett a szín, ezért a termékleírás „ápoló omega olajokkal dúsított új formula” – szöveg láttán utólag értetlenül állok, és erősen vigyorgok, mert alaplakk nélkül soha többé fel nem kenném és nem ajánlom másnak sem az efféle lazaságot.



Avon Gel Shine Lasting Finish Top Coat

 Avon Gel Shine Top Coat "Bőrösödik"
  • A kellemesnél merevebb szőrszálakból álló, pengeéles kontúrú, szögletes, közepesen hosszú ecsetfej.
  • A lakk állaga közepesen híg, de terelhető, teríthető, abszolút katarzisom volt a felvitel során, pont úgy viselkedett a lakk, mint amilyennek szoktam volt látni a kedvenc körmösvideóimban az ideális fedőlakkot feszülni az ecset nyomán, midőn három elegáns mozdulattal tolja a bloggerina. Ez nekem egyébként meghatározó vizuális élmény volt a blog előtti időkből, mindig tátott szájjal néztem a Youtube-on, hogy kenik a fedőlakkot a nagyok.
  • A száradás során múlt el a katarzis. A felület az első percben ugyanis csúnyán bebőrösödött, mármár ráncossá, megtörtté vált, Íme pár fotó az átmeneti/egyedi (?) jelenségről. Bosszantó, fura élmény volt szembesülni ezzel, ugyanakkor az igazsághoz hozzátartozik, hogy közepesen vastag rétegben, terítve vittem fel a lakkot, de úgy vélem, a kellemes, közepes állag erre maximálisan feljogosított.
    Avon Gel Shine Top Coat "bőrösödés" mutatóujj és kisujj körmén
  • Száradási ideje lassú,  nem volt türelmem kivárni, ugyanis két réteg lakk fölött, 25 perc után is simán ezt tudtam tenni a felülettel, enyhe körömnyomással, és a gyűrűsujjon megtoltam egy kicsit ujjbeggyel is. Hát. Inkább nem írom le, amit egészen pontosan gondolok, de egy magyar szó három betűje.
    Avon Gel Shine Top Coat 20 perces száradást követően két rétegű lakkozás fölött
  • Az Emerald City fölött kipróbáltam nyomdafedőlakként is, mert bár ritkán nyomdázok, vékony díszítő vonalaimra nekem sem mindegy, mit kenek, kíváncsi voltam hát, vajon felszedi-e az alatta lévő színt, illetve hajlamos-e elkenni a nyomdamintát. Igen, hajlamos. Ha teríted, akkor is. Kár.
    Avon Gel Shine Top Coat, mint nyomda-fedőlakk :(



Összegzés

  • Az új árnyalatokat szívből ajánlom, kiemelkedően pigmentált, különleges tónusaik miatt. Ha Rival De Loop Young-féle ecseteket tenne Avon az üvegcséke, bármilyen árfekvésű márka lakkjait kenterbe verhetné ez a széria.
  • Ugyanakkor vigyázat, a régi megszokott, jól ismert Gel Finish árnyalatokat is ezzel az új feliratozással fogjuk érzésem szerint megtalálni a továbbiakban, ugyanis az üvegcse megújult felirata miatt sikerült egy már meglévő, szerencsétlen fedésű Sheer Love árnyalatot is beszereznem merő tévedésből :(
  • A kollekció fedőlakkját csak egyszínűre, telibe festett körmök esetén, türelmes lakkozóknak ajánlom, egyetlen, vékony rétegben kenve van esélyünk elkerülni a bőrösödést.


Végezetül a csírázó terveimről.
A segítségeteket kérném, kedves olvasóim.
Mit gondoltok, érdemes lenne nekem színelemzéssel, színtársításokkal kapcsolatos „színre-szín” rovatot indítanom?
Olvasnátok?
Szeretnétek?
Magyarul: volna értelme?
Ha igen, akkor belevágok, és hozok nektek ilyen bejegyzéseket, ha nem, akkor megtartom a mappám mélyén, amivel eddig dolgoztam ezzel kapcsolatban.



14 megjegyzés:

  1. A Gel Shine lakkokból még nem vásároltam, de a májusi katalógusból kinéztem a Coral színt.
    A fenti képek alapján ezekre a színekre nem igazán lenne szükségem, nagyon (nagyon-nagyon) sok kék és zöld lakkom van.
    A fedőlakkot én is megrendeltem, kár, hogy ez sem lesz jó a kedvenc Essence BTGN fedőlakkom helyettesítésére, de így legalább van egy lassan száradó fedőlakkom, amit a transzferfóliák fölé tudok használni :D
    Én nagyon kíváncsi lennék a színre-szín rovatra, kíváncsian várom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is sokat forgattam a katalógus lapjait, mire elindultam vásárolni. A Gel Shine feliratú üvegcsékre visszagondolva, és most újra átnézve az egész dupla oldalt oda jutottam, hogy élek a gyanúperrel, miszerint a Pro+ kollekció néhány régi, jól ismert árnyalatát is üdvözölhetjük az új üvegcsében. Pl ez a Coral nekem igencsak gyanús...nem volt már ez az árnyalat P+-ként? Sheer és Nude árnyalatokra is emlékszem, ha jól emlékszem. Ráadásul a kiemelt "6 új árnyalat" a lap alján tűnik csak teljesen újnak. Azt gondolom, a legfelső sor már felújított/átcuccolt színekből áll. A középső sorok mindegyikét láttam, a legkisebb különbség nélkül.
      Ami fura számomra, hogy bár nincs friss INCI-m, érzésre, kenésre ugyanazt tudják ezek a lakkok, mint a régiek. Reklámfogás az új felirat és üvegcse?

      A fedőlakk számomra óriási csalódás volt, teljesen kiszámíthatatlanul működik. A Smaragd fölött nem bőrösödött, a másik kettő fölött igen. Esélytelen egyetlen réteg fölé kenni, mert az alapok többsége két rétegben fed. Így ez a fedőlakk lassú, mint a csiga, igaz, száradás közben nem tapad, páncélosodni igyekszik, csak mint a lajhár. Isteni szerencse, hogy nem élesben álltam neki nyomdaminták fölé kenegetni.
      Köszönöm a biztatást a készülődő rovattal kapcsolatban. Nem fogok túl gyakran jelentkezni vele, de érzésem szerint szezononként 1-2 bejegyzés bele fog férni :)

      Hopp, transzfer fólia fölött mérgemben már eszembe se jutott kipróbálni, de mindenképp megteszem, mert arra lehet, hogy jó ez a fedőlakk. Köszike! :)

      Törlés
    2. Volt Coral reef nevű lakk az Avon Nailwear Pro kínlatában, jól emlékszel! Viszont az egy krémes finisű lakk, a katalóguskép alapján viszont nekem ez a lakk csillámosnak tűnt. Jó lenne látni róla legalább egy swatch fotót, mert ha ugyanolyan, mint a régi, akkor nem akarnám megrendelni.
      Egyébként egyetértek, nekem is úgy tűnik, hogy időnként átmatricázzák a lakkos üvegeket és ugyanazokat a színeket adják el más családba sorolva. Bár nem teljesen értem, mi az értelme az egésznek :)
      Most nincs nálam a katalógus, de a színek nagy része egészen biztosan nem új, ezekkel a fantázianevekkel már találkoztam én is.

      Törlés
  2. Miért is ne, a kinézett árnyalatok most nincsenek benne a katalógusban, de a tanácsadónő meglátja, mit tehet. Az elsőt én nagyon halvány kéknek látom, a zöld meg egyáltalán nem tetszik, de tudom, hogy te remekül hasznosítasz mindenféle árnyalatot a műveidben. Nekem az AE Spirit of the Moors nevű lakkja most a kedvenc kékem, az is élénk kék, veszettül fogy.
    Tetszik a rovat, de szerintem ne legyen közkívánat, írjál arról, amiről akarsz, te formálod a blogot, ne az olvasók kiszolgálója legyél, attól lesz a blogod még egyedibb. (Bár a munkákat és leírásokat tekintve már így sincs párja :) Bocs, hogy belekotyogok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, ez nagyon jólesett. :)
      Egyébként igazad van a témaválasztásokkal és a blogolással kapcsolatban, lehet, hogy a későbbiekben már nem fogok ilyen bizonytalankodó kérdéseket feltenni. Most a posztolás pillanatáig éreztem azt, hogy hezitálok az új rovat létjogosultságával kapcsolatban, amint rányomtam a közzététel gombra, már biztos voltam benne, hogy lesz rovat. :D
      Azt hiszem, nem is tudnék érdeklődési területemtől merőben távol álló dolgokról írni, igaz, néha túlaggódom magam, hogy nem vagyok-e túl sok....
      Jólesik a megerősítés, a támogatásod, és a figyelmed.

      Törlés
    2. Egyébként melyik árnyalatok rendelése mellett döntöttél?
      Az AE Spirit of the Moors valóban gyönyörű, egyetértek, már régóta szemezek vele.

      Törlés
    3. Még nem rendeltem meg, mert nincs a katalógusban, csak szóltam a tanácsadónőnek, hogy ilyenkor mit lehet tenni? Tender és Desire árnyalatok, nude és taupe.

      Törlés
    4. Az utolsó kettőre én is kíváncsi vagyok, név alapján. A minap szelektáltam a hasonló árnyalatú lakkjaimat, kiszórtam a többségüket frankenezéshez, mert vérlázítóan gyatra fedésű darabokat tudhatok magaménak, amik nem jók, csak kutyuláshoz.
      Megtennéd, hogy jelzed itt, ha infót kapsz a tanácsadónőtől ezekről az árnyalatokról? Az én dílerem úgy tudja, hogy ami nincs még benne a katalógusban, az nincs is :) Nem érdeklődik telefonon szerintem.

      Törlés
    5. Eléggé elszánt szoktam lenni, ha kell valami, Moyrának is írtam, amikor kérdésem volt, pár órán belül válaszoltak. Szóval írok legfeljebb az ügyfélszolgálatnak, bár ma :) jött meg egy Naillandes csomagom, anyám meg rendelt nekem Moyra Corall lakkokat, szóval le kellene állnom, mert 150 felett a lakkok száma.

      Törlés
  3. Engem nagyon érdekelne a színelméletes sorozat, úgyhogy hajrá! A Rain Washed egyébként engem nagymértékben az A-England Cathy alapszínére emlékeztet, úgyhogy tervezem az összevetésüket, mert akinek nem fontos a szerény holohatás, annak jó alternatíva lehet a Cathyre ez az Avon szín :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg? Már a fél Cathym elfogyott, megnézném őket egymás mellett!

      Törlés
    2. Engem is lázba hoztál most, csak fotókról ismerem Cathyt, így azt mondom, érzésem szerint Cathy inkább a bíbor tartományban mozog egy gondolatnyit, míg a Rain Washed az ibolya tartomány halovány képviselője. Remélem, hamarosan számíthatunk tőled összehasonlító posztra. Nagyon szeretem a fotós bejegyzéseidet, mert tényleg azt látom nálad, amire számíthatok a valóságban.

      Hamarosan jelentkezem a színreszín első részével :)

      Törlés
  4. SZERETNÉM A SZÍNES ROVATOT OLVASNI. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oké, rendben, köszönöm a megerősítést! :)

      Törlés