2016. november 27., vasárnap

Megmentem a Törpekockát! :D


Egy körmösblogger életében a beszakadt köröm jelensége a lefejezéssel egyenlő, legalábbis esetemben biztosan, mert a lehető legkisebb az esélye annak, hogy lecsutkázott körömlemezre bármi értékelhető díszítést összehozzak.
Ráadásul a körmök mindig akkor sérülnek, amikor a leginkább szeretnénk őket teljes pompájukban látni, ez a világ rendje J
Ápolunk ezerrel, olajban áztatott kezekkel, vastagon bekrémezve térünk nyugovóra, megtanuljuk az ujjaink oldalsó élével felszedni az aprópénzt, kicselezünk minden egyes kulcslyukat, háztartási gumikesztyűben takarítunk, és beépített embereink vannak a zöldségek, gyümölcsök reszelésére.


Letört köröm emlékére különösen akkor lenne kedvem gyászmisét tartani, amikor látszólag minden különösebb ok nélkül, élete virágában, fejlődés közben éri őt a kegyetlen végzet.
Általában elfogadom a veszteséget, és örülök, hogy legalább az ujjaim épsége megmarad, de vannak bizonyos helyzetek, amikor komoly erőfeszítéseket teszek a kedves halott feltámasztására.

Az alábbi bejegyzésemben az én jól bevált körömmentő praktikámat osztom meg veletek, remélem, hasznosnak találjátok majd.

Az alábbi fotón a jobb hüvelykujjam törpekockáját láthatjátok a mentőakció előtt, nagyjából 2,5 mm-es szabadszéllel, egy emlékezetes baleset után. A tettes egy macskaalmos vödör volt, amelynek a füléért óvatlanul nyúltam és a szabadszél a sarokpontnál mélyen, fájdalmasan berepedt a körömágy irányába.


Az ügyes kezemről lévén szó, azonnal munkához láttam, mert ezt a körmöt hiába is próbáltam volna tövig reszelni, mindenképp visszamaradt volna a törés kiálló darabkája, ami aztán a legkülönfélébb tárgyakba beleakadva véresen komollyá tette volna az egyébként is szomorú eseményt.

Rutinosan előkészítettem hát a megszokott eszközeimet az akcióhoz.





  • Első lépésként alaposan kezet mostam, és bőrfertőtlenítő permetet is alkalmaztam, mert bár a körömágy nem sérült, mindenképp el akartam kerülni, hogy a manikűrözés során kórokozók hatoljanak a kezelés alá vont területbe.
  • A körömágybőr hátratolását követően kurtítottam a köröm hosszán egy gondolatnyit, és a felszínt porcelánfinomító buffer segítségével finoman mattítottam, és zsírtalanítottam, mert a műveletet később átlátszó gél lakkal szántam zárni, amelynek biztos tapadásához elengedhetetlen a zsírtalanított, matt felület, viszont a gél lakk önmagában nem képes stabilan egyben tartani a beszakadt körmöt, ezért a következő lépés a törésvonalak egyesítése volt.
  • Bevallom, ezúttal nem professzionális módon jártam el, mert nem volt itthon spéci műköröm ragasztóm, és utána futkorászni sem volt már lehetőség, így jobb híján sima, mezei Ferrobond pillanatragasztót vittem fel óvatosan a repedésre és pár percen át egymáshoz nyomtam a körömlemez szétvált végeit, ügyelve, hogy a bal mutatóujjamat ne ragasszam hozzá a körmömhöz. Az eset óta már beszereztem egy olcsó, ecsetes műkörömragasztót, de mivel ezeknek is Cyanoacrylate a vezető összetevője, így azt gondolom, nem végeztem habajka sufnimunkát a Ferrobonddal sem, bár tény, hogy az Essence spéci ragasztója sokkal alkalmasabb, gélszerű állagánál, ecsetes kivitelezésénél fogva precíz munkát tesz lehetővé.
  • A pillanatragasztó megkötését követő egyenetlenséget ezután simára finomítottam, majd portalanítást követően a felületet szépen bevontam leoldható, átlátszó gél lakkal, két rétegben, az utolsó réteget cleanserrel fixálva.

 
Essence Körömragasztó


Az újjászületett törpekockát két hétig viseltem anélkül, hogy a gél lakkozás sérült volna, ezért egy hatalmas piros pontot írok jóvá a gyártónak, aki egy könnyen kezelhető, leoldható korrekt gél lakkal lehetővé tette, hogy a kísérletező kedvű lakossági felhasználók is élhessenek az otthoni gél lakkozás módszerével.
 
S-he 2in1 alapozó- és fedőlakk gél lakkhoz
Essence gel nails at home LED lámpa

A legelső fotón a végeredményt finoman csillámos normál körömlakkal tettem kompletté. 
A képen jól látható a kétrétegű gél lakkozás természetesnél kissé masszívabb mivolta, de  úgy vélem, hogy ez az egyébként rugalmas védőréteg mindenképp szükséges a megreparált körömlemez stabilitásához.

A leoldható gél lakkal bevont körmök tapasztalataim szerint kiválóan díszíthetők normál körömlakkal, ebben az esetben viszont ügyeljünk rá, hogy a díszítést acetonmentes körömlakklemosóval távolítsuk el.

A végeredmény, két réteg színtelen gél lakkal bevonva


Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy ez az általam alkalmazott módszer csak amolyan gyors, áthidaló megoldást tud nyújtani, és kizárólag kezdődő oldalirányú repedések javítására alkalmas. 

Ha ennél komolyabban sérült a körömlemez, mindenképp forduljunk szakemberhez, adott esetben szakorvoshoz. 

15 megjegyzés:

  1. Sokkoló a látvány. Szóval gélt kentél rá? Hát ez nálam nem menne, nincs UV lámpám meg semmilyen eszközöm. Egyik kolléganőm mondta, hogy munka közben megsérült egyik körme és azon bizony műköröm volt, csúnyán beszakadt. És ez több, mint 10 éve volt, mindenféle lakkos blog előtt :) Nagyon ötletes volt.
    Szép lett az eredmény, remélem, hamar lenő a körmöd. Engem a sima letörés nem hat meg, nem vagyok blogger, ugye, meg le is reszelem minden hétig rövidre, na de az ilyen húsba hatoló dolgok körömhossztól függetlenül kivédhetetlenek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már lenőtt! :) A baleset kora ősszel történt, gyorsan dokumentáltam az eseményt, de a bejegyzéstervek között valahogy mindig más témáért nyúltam :D
      Nekem nagyon tetszenek a szép, ápolt rövid körmök is, ha nem lenne a blogom főszereplője, valószínűleg én is megmaradnék a biztonságos max 2 mm szabadszélnél.

      Törlés
  2. Jaj ne is mond! Minden francba bekeakadok! A jobb kezemen a középső és a mutatóujjam körme van tövig reszelve, a balon meg amit fotózok a hüvelykujjam... Ibkább nem pillanatragizok mert sok munkának van kitéve a kezem. Most a balkezem négy maradék körmére vigyázok, nert akkor nem tudok posztolni, ha azok se lesznek épek. :D Úgyhogy óvatosságból én is 2,5mm-esre növesztem, pedig lehetne akár 4mm is is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A jobb kezem nekem is fokozottan veszélyeztetett, gyakran kapkodok, pedig igyekszem megfontoltan nyúlni a dolgok után.
      A bal kezemre hozzád hasonlóan piszkosul vigyázok, mert a díszítések többségét az átlagosnál kicsit hosszabb körmökre álmodom meg. Volt már ötlet, ami a hossz hiánya miatt nem valósult meg, ezeket jegelem, míg kedvező helyzet nem kínálkozik :D

      Törlés
  3. Bevallom, nekem minden eszközöm megvan az ilyen reparáláshoz, de sosem jutott eszembe kivitelezni magamon. Örülök, hogy ezt megosztottad velem is :)
    A középső ujjamon nagyon sokszor beszakad oldalról a köröm, baromira tud fájni, valószínű legközelebb kipróbálom ezt a technikát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó az, ha van az embernél egy mentőöv ilyen helyzetekre! :)
      Örülök, hogy hasznos volt számodra a bejegyzés :)

      Törlés
  4. Azta! Eszembe se jutott volna ilyesmi(mondjuk cuccom sincs hozzá :D), nagyon találékony vagy :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)
      Az Essence ragasztót azóta már próbáltam önmagában is, gél fedés nélkül, és meglepően jó működik úgy is! Megragasztom, várok, simára polírozom a felületet és kész is van.

      Törlés
  5. Nagyon ügyesen megoldottad! :)
    Amikor ősszel visszaváltottam kockakörmökre, sajnos nálam is állandó használatban volt a ragasztó (az Essence verziója), mivel az én körmeimen nagyon instabil ez a forma, folyamatosan betöredezik, beszakad.
    Így feladtam és már vissza is váltottam a mandula formára, mivel ez rajtam sokkal stabilabb: nem törik, nem szakadozik be a körmöm, viszont nagyon szép hosszúra meg tudom növeszteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel a mandulával most nagyon beleültetted a bogarat a fülembe. Mindig lekerekített kockáim vannak, vagy rövid kerek fazon, lehet, hogy beújítok és kipróbálom a mandula fazont.
      Az Essence ragasztóját a te hatásodra vettem! :D

      Törlés
    2. Igen, tudom, emlékeztem rá, hogy meséltem Neked róla, amikor találkoztunk :)
      Régebben el nem tudtam volna képzelni, hogy ne kocka körmeim legyenek... De tudod mennyit szenvedtem velük, hogy itt-ott beszakadoztak, nem tudtam szép hosszúra növeszteni a körmeimet, mert felemások voltak. De amikor tavaly nyáron átformáltam őket és úgy növesztettem le a géllakkot, rá kellett jönnöm, hogy a mandula nem törik be és cserébe szép hosszúra megnő (korábban nem ismertem ezt az érzést, hogy csak reszelni kell a köröm hosszából, de nem szükséges bosszankodni, hogy megint javítgatni, ne adj isten lereszelni kell)
      Megnézném, milyenek lehetnek a körmeid mandula formával! :)

      Törlés
    3. Hamarosan láthatod szerintem! :)

      Törlés
  6. Nekem is mindig egy trauma,ha letörik valamelyik körmöm. Jó ötlet,de sajnos nincs hozzá cuccom,én teafiltert ragasztottam rá múltkor,de az 3 nap múlva megadta magát. Régen nekem is kocka körmöm volt,de folyamatosan letört,valahol olvastam,hogy a mandula nem olyan törékeny és valóban így van. Szerintem nekem jobban is áll a mandula:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi azhogy! Egyértelműen jobban áll, csekkoltam! :)
      A teafilter sajnos nem elég stabil megoldás, az Essence ragasztója még gél lakk borítás nélkül is megállja a helyét, szívből ajánlom kipróbálásra. Az elmúlt héten a szvaccsolós kezemen tört be a középső ujjam körme, és önmagában használtam a ragasztót, mert mindenképpen gyorsan kellett alkotnom manikűrt, és még a mani lemosása után is állta a sarat a ragasztott repedés.

      Törlés
  7. Ez nagyon jó módszer! Lassan nekem is ideje lenne beszereznem egy ilyen géllakkos felszerelést. :D

    VálaszTörlés