2015. december 30., szerda

Időutazás



Ezt a manikűrt bő két hónappal ezelőtt egyfajta átmeneti munkának szántam, amely hidat képez majd az ősz és a tél látványa között. 


Aztán újabb és újabb manikűrök készültek, menet közben a fotózási technikám is a fejlődés útjára lépett észrevétlenül, és én egyre kevésbé éreztem azt, hogy szívesen mutogatnám nektek ezt a képsorozatot, amely a blog szerkesztésének kezdeti fázisában született, és pont annyit tud, mint én akkor. Tegnap azonban, amint rendezkedtem a számítógépes mappámban, szemrehányóan lépett elém ez a mellőzött fácska a kezdetleges, nappali fényben készített fotókkal együtt, és tudtam, ha még most sem mutatom be nektek, akkor soha, mert át fogok lépni felette, és elfelejtem majd, milyen érzés volt a saját kezembe venni a kamerát és szerencsétlenkedni. Ennyit a manikűr mikéntjéről, és most nézzük a MIÉRT-eket.


Télen én mindig a túlélésre rendezkedem be, és bár csodálatos látványt nyújt havazáskor a kavargó pelyhek látványa, és elismerem, hogy különleges varázsa van ennek az évszaknak, mégis rendre azon kapom magam, hogy bámulom a meztelen faágakat, és a nyári lombokra emlékezem.


Az inspirációt nyújtó képet a Facebook-on fedeztem fel magamnak, és mély megdöbbenéssel nyugtáztam, hogy az enyhén skizoid filozófiámmal nem vagyok egyedül a világomban és néhány napon belül le is csücsültem szépen a lakkos komódom elé, árnyalatokat válogatni.


Alapként a legjobban fedő hófehér lakkomat kentem föl két vékony rétegben, és türelmesen vártam a száradásra, süniragasztóval megküldött ujjakkal, eközben aprólékosan megterveztem, hogy a hüvelyk és mutatóujj körmöm lesz a nyár, a gyűrűs és kisujjkörmöm pedig a tél. A középső ujjamnak szántam az idő kapitánya szerepet, hogy ő legyen az, aki a fa motívum segítségével átvezeti a szemlélőt egyik évszakból a másikba egy gyors időutazás keretein belül.

A második lépésben ennek szellemében laza szivacs segítségével a hüvelyk és mutatóujj körmére felpamacsoltam három színt, szikrázó vérnarancsot, krémes sárgát, és mikrocsillámos fűzöldet. A szivacsot megmutattam a középső ujj körmének is a tervezett választóvonal határáig.
Aztán új szivacsdarabkát vettem kézbe és megalkottam a téli színvilág foltjait a többi körmökön, háromféle kék szín felhasználásával, a már említett módon, kihangsúlyozva az égbolt vágtató, haragos felhőit, és a táj jeges kék, mély álmát. Itt már ecsettel is finomítottam kicsit az összképen, világos- és sötétszürkével dolgozva.



Ezt követően visszatértem a nyárhoz, és az eddig még elmosódott foltokba egy kis ragyogást és körvonalat vittem, immár apró ecsetpöttyözéssel. Azt akartam elérni, hogy nyilvánvalóbb legyen a pázsit friss zöldje, a fűszálakon táncoló napfény aranya és sárgája.


A fa lombjai hamarabb készültek el, mint a törzs és az ágak. Mély áhítattal, szivacsdarabkával elkészítettem a lombkorona alapját, és ecsettel a legszebb pelyhes lakkomból a falevelek színjátszó ragyogását. Ebben a fázisban megálltam, és hosszasan gyönyörködtem a pelyhek látványában, mert az ILNP Ultra Chrome Flakies Electric Carnival-jának egyetlen cseppje is elegendő nálam ahhoz, hogy katarzisba ejtsen.
Emelkedett hangulatban fogtam hozzá a gyűrűsujj befagyott tavát imitálni ecsettel egy figyelemreméltó szépségű jeges topperemmel, amelynek különlegessége, hogy a szabálytalan jégdarabkákon kívül jégszálacskákat is tartalmaz, és pontosan olyan, mint egy befagyott tó felülete jégtáblákkal.



A manikűrt ezen a ponton tekintettem félkésznek, és ráküldtem egy réteg matt, majd egy réteg gélhatású fedőlakkot, és kivártam, hogy alaposan megszáradjon.

A végső látványt a tükörfényes felületen hoztam létre, barna és fekete homoklakk segítségével, rétegenként kiépítve a fa törzsét és az ágakat. Utolsó simításként a téli oldalon a törzset és az ágakat ezüstszürkével, míg a nyári oldalon csokoládébarnával effekteztem.


Imádtam ezzel a manikűrrel bíbelődni, mert ahogy forgattam a kezem a fényben mintha egyazon pillanatban lettem volna képes érzékelni a színek játékán keresztül az idő végtelen táncát.


Ti mit gondoltok az ehhez hasonló fura manikűrökről?

Felhasznált körömlakkok lépésenként

Moyra - No 03 hófehér

Franken lakkom – Vérnarancs
Moyra Bubble Gum – No 622 Limoncello
Moyra Gel Look – No 950 Johanne (fűzöld)

Catrice Ultimate – 530 Up In The Air
Avon Nailwear Pro+ - Stunning Cobalt
Misslyn Silk Touch – 07 világoskék selyemlakk
Moyra Suede Effect – No 506 ezüstös szürke
Oriflame The One – Steel sötét acélszürke

Moyra Gel Look – No 938 Laurette (arany)
Picture Polish - tail feather (világoszöld)

Moyra Gel Look – No 908 vörös
ILNP Ultra Chrome Flakies – Electric Carnival

Butterfly Single Glam Nails kristályos topper

Lovely Matte Top Coat
China Glaze Everglaze Active Top Coat

Moyra Sand Effect – No855 aszfaltszürke
Franken lakkom – Futóhomok (aranyló barna homoklakk)


KIKO – 374 csokoládébarna

14 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm Szilvi, éreztem, hogy ez csont nélkül bejön Neked! :)

      Törlés
  2. Hú, te aztán bármit manikűrré tudsz tenni, varázslatos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)
      öööö..."elfogadom a kihíváást!" :D

      Törlés
  3. Hú, mennyi lakkot használtál fel a manikűrhöz :) de megérte, mert csodaszép lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még szerencse, hogy a lakkpöttyök egy része látható volt a fotókon, mert a szöveges részt utólag írva agyalhattam volna, hogy pontosan mik voltak és mennyi! :D
      Örülök, hogy tetszik a furamani :)

      Törlés
  4. Tényleg nem hétköznapi, de nem is fura neked. Inkább egy csodaszép alkotás. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)
      Na ez is olyan manikűr, amit nem vittem utcára! :)

      Törlés
  5. Csodás lett! Mindig elcsodálkozom azon is, hogy mennyire sok türelmed van elkészíteni ezeket a munkákat! (-:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik :)
      Két menetben készült a mani. Az alap és az első szivacsozás után abba kellett hagynom, pár órára, aztán hazaérkezve folytattam, ahol abbamaradt.

      Törlés
  6. Nagyon szép lett, szép kidolgozott munka!! Boldog Új Évet Kívánok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, BÚÉK neked is! :)

      Törlés