2016. augusztus 26., péntek

SzínÜltig - 2. fejezet - Alapvető színkombinációk - Akromatikus Színhangzat


Megérkeztünk SzínÜltig-túránk második állomásához, a színkör segítségével létrehozható alapvető színkombinációk városába.


Ez egy végtelenül izgalmas helyszín, számítsatok rá, hogy tíz napot fogunk együtt itt eltölteni, alkalmanként egy-egy színhangzattal ismerkedve.

A színkör telített, tiszta színei


Az előző bejegyzésben már láthattátok az én kis maszek színkörömet, amely kizárólag a telített, tiszta színeket tartalmazza, legyen ez ma is a kiindulási pontunk jó?

Bizonyára feltűnt nektek, hogy sem a fekete, sem a fehér szín nem szerepel sehol a színkörömben, és ennek az az oka, hogy valójában önmagukban nem tekintjük őket „valódi” színeknek. Ezt a tényt én úgy tudtam emészthetővé tenni magam számára, hogy tényleges funkciójukban, világosításra és sötétítésre kezdtem alkalmazni őket, amelynek eredményeként megszületett a teljes színköröm itthoni használatra, íme:

Az én teljes, saját kezű színköröm körömlakkokból

Mint látjátok, nem sikerült esztétikusan megalkotni, mondhatni igencsak elnagyolt, pontatlan munka ez, de a legfontosabb tulajdonsága, hogy tartalmazza a középső, telített színek sávjának a feketével sötétített illetve a fehérrel világosított árnyalatait. 
Nem tudom, ki hogy van ezzel a történettel, de én az árnyalás és világosítás lépése közben magam is megvilágosodtam és felfedeztem, hogy a gesztenye barnásvöröse tulajdonképpen nem más, mint feketével sötétített tiszta piros, és a lazacot is megtaláltam a fehérrel világosított vörösesnarancs központhoz közeli szeletében. A sárga-zöld tartomány sötétített szekciójában szembejöttek velem a földszínek, amelyeket gondolkodás nélkül, ötletszerűen alkalmaztam eddig, de a legfantasztikusabb élmény a kékeszöldtől a vörösig tartó hideg tónusú félkörben ért, ugyanis valamennyi létező árnyalatú HIDEG lakkomnak megtaláltam végre a helyét és el sem hinnétek, ez milyen katarzist okozott nálam.

Gondoljatok csak bele, bandita elindul vásárolni ezzel a színkörrel a táskájában és megáll az Essence állvány előtt a körömlakkoknál. Ráizgul a huszadik vörösre, és felgyorsul a légzése. Mielőtt azonban ész nélkül kosárba hajítja a kívánatos lakkot, előkapja a csúnya, de hasznos, féltenyérnyi színkörét és egy perc alatt el tudja dönteni, vajon szüksége van-e ténylegesen erre az új példányra, vagy csak értelmetlen költekezés lenne.

Mivel az én függőségem leginkább a körömlakkokkal kapcsolatos, így számomra dupla haszon, hogy a színköröm kizárólag körömlakkokkal készült indikátorszíneket tartalmaz, de ha te például ruhák felhalmozásában leled örömed, akkor célszerű elkészítened effektmentes, matt textilanyagokból egy hordozható színkört, sminkek esetében pedig javaslom, hogy hurcolássz magaddal egy indikátorszíneket tartalmazó neszesszert, hogy vásárlás vagy vadászat közben össze tudd hasonlítani a vágyott darabok színét a meglévőkkel.
Mi nők ugyanis, de javítsatok ki, ha tévednék, hajlamosak vagyunk érzelmi alapon vásárolni, és nem a tényleges szükségletek mentén.

Van három majdnem egyforma színű rúzsod egyszerre?
Érzelmi alapon döntöttél. Erről a későbbiek során még lesz szó, most azonban maradjunk a mai témánknál, a színkör segítségével létrehozható alapvető színkombinációknál, ezek közül is elsőként következzen az Akromatikus Színhangzat.


AKROMATIKUS SZÍNHANGZAT

Akromatikus díszítéseim



Jelentése: szín nélküli hangzat, amelyet kizárólag fehér és fekete kombinációjával hozhatunk létre. Átnézve az eddigi munkáimat, bizony azt látom, hogy ez az a színhangzat, ami a legtávolabb áll tőlem, mert mindössze 5 akromatikus körömdíszítés készült eddig a blog történetében, pedig nem feltétlenül unalmas vagy fantáziátlan csupán fehéret, feketét és ezek árnyalatait használni.

Kifejezhetünk a tiszta fehér és tiszta fekete együttes alkalmazásával játékosságot, mozgalmasságot, például egy zebramintás vagy pöttyös, csíkos kombinációval, de éppúgy elérhetünk lágy, tompa szürkékkel, kevert fehérekkel akár vintage stílusú, romantikus hatást is.

Az akromatikus színhangzattal könnyedén jeleníthetünk meg szomorúságot, vidámságot, vagy kifinomult, hűvös professzionalitást, gondoljunk csak egy üzlethelyiségre, amelynek semleges szürke tónusú bútorzata szakértelmet, tárgyilagosságot sugároz. Ez kifejezetten remek háttér ahhoz, hogy műszaki berendezéseket áruljunk benne.
Ha belegondolok, a kedvenc bankom választásánál is komoly hatást gyakorolt rám a tapasztalt színkombináció, miközben várakoztam a széken csücsülve, szép lassan elhittem, hogy itt bizony nagy szakértelemmel kezelik majd a problémámat.

Az akromatikus színhangzat hatása csipetnyi sárga, kék, vörös, lila, zöld hozzáadásával még gazdagabb lehet, kisérletezzünk bátran nemcsak a színekkel, de az effektekkel is.

Hogy csak néhány példát említsek, a szürke lehet gyöngyház fényű hideg elegancia, ragyogó, sötét vakondszürke, sárgás egérszürke, világos füstszín, ezüstös fémszürke, szürkésbézs, vagy éppen barnásszürke taupe, amelyet csak egy gondolat választ el a tompa lilás mályvásszürkéktől.







A szürke ötven árnyalata valóban létezik, csak éppen majdnem kétszer ennyi hatás és árnyalat érhető tetten a palettán.
A szürke kiegyensúlyozott, elfogulatlan álláspontot tükröz, emiatt kifejezetten alkalmas, sőt biztonságos szín állásinterjúknál, természetesen nem kreatív szakmák esetében J
Én azt mondom, ha még nincs, mindenképp válassz magadnak a bőröd tónusával harmonizáló szürke ruhadarabot és engedd be a szekrényedbe ezt a rendkívül sokarcú színkombinációt.

Ma az állatvilágból hoztam nektek egy nem mindennapi szépségű pillangót, aki egész megjelenésével bizonyítja az akromatikus színhangzat izgalmasságát.

Kis Apolló-Lepke

Íme a Magyarországon honos pillangónk pontos leírása Magyar lepkészek tollából:


"Parnassius mnemosyne (Linnaeus, 1758) – kis apolló-lepke
Szinoníma: Papilio mnemosyne
Alapszíne krétafehérnek mondható, az elülső szárnyának felső szegélye szinte áttetsző. A szárnyon lévő rajzolat változó alakú és terjedelmű két fekete foltból áll. Hátulsó szárnyának belső szegélye fekete, alá gyakran fekete foltocskák húzódnak. Ritkán találkozhatunk olyan példánnyal, amelynek az elülső szárny átlátszó külső szegélyterében kerek pettyekből álló gyöngysor, színe megegyezik az alapszín fehér árnyalatával. A nőstény potrohának alsó felén táskaszerű szerv látható.
Védett, eszmei értéke 50 000 Ft. Mérete 45-60 mm lehet. Április-júniusban találkozhatunk vele, hegy- és dombvidékek nedves rétjein, illetve síkvidéken a nagyobb folyóink mentén él. Hasonló faj hazánkban nincs."


A MANIKŰR



A pillangó alapjaként az egyik legszebb, lepkeszárny finomságú fehér Essence lakkomat használtam egyetlen rétegben, majd szivaccsal elkészítettem a fekete-lilásszürke színátmenetet, melynek során a szárnyak tövét kristályos pelyheket tartalmazó fekete körömlakkal hangsúlyoztam, míg a szárnyak végén látható áttetsző, irizáló, ragyogó területet halvány szürkéslila galaxy flakes lakkommal hoztam létre.


Ezt követően matt fedőlakk fölött Crystal Nails festőzselével megfestettem a pillangó szárnyának erezetét és igyekeztem finoman tovább árnyalni, köttetés után.



Végül köttettem a kész festményt és átlátszó gél lakkal fedtem a manikűrt, kifejezetten azzal a céllal, hogy egy rétegben le tudjam húzni a körmeimről a díszítést és meg tudjam őrizni.
Egyébként normál fedőlakkal fedtem volna, két rétegben.










Melyik az a szürke árnyalat, amelyiket a legközelebb érzel magadhoz?
Mikor használtál utoljára szürke színt?















Felhasznált körömlakkok

Essence Winter? Wonderful! – The Frosted
Essence good girl bad girl – 04 Caught In The Middle
Essence Effect – galaxy flakes – 23 rock my world
Moyra Matte Top Coat


Egyebek

Crystal Nails Art Gel – black, white
Crystal Nails One Step Crystalac – 0 (clear)



11 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a manikűr. Utóljára még november környékén használtam alapnak szürkét,de annyira nem érzem színemnek,ennek ellenére ősszel még biztos elő fog kerülni. Az egy opi lakk ami szerintem egér szürke :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam is sokszor probléma, hogy a szürkét hanyagolom, mert úgy érzem, hogy nem működik együtt a bőrszínemmel. Viszont tény, hogy alig van pár szürke árnyalatom, node dolgozom rajta, hogy szürke-fronton se legyen szegényes a lakkarzenálom! :D

      Örülök, hogy tetszett a mani :)

      Törlés
  2. Nagyon szép lett a manikűr. Utóljára még november környékén használtam alapnak szürkét,de annyira nem érzem színemnek,ennek ellenére ősszel még biztos elő fog kerülni. Az egy opi lakk ami szerintem egér szürke :)

    VálaszTörlés
  3. Igen, ez egy festmény :) Nagyon profi, szép lett a felülete!!
    Nem nagyon áll jól a szürke a meleg színeimhez, ezért is örülök a divatos taupe színnek, azt szeretem. A fekete-fehér kombinációt tényleg csak körmön viselem el, nem tetszik. Szüleimnél évtizedekig szürke-fekete konyhabútor volt és fekete-fehér kő, illetve szürke, ahogy a 40 éves lakásokban. Megszoktam, de nekem komor. A meleg, otthonos színeket szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szürkéből nekem a gyöngyházas vagy pelyhes lakkok jönnek be leginkább, esetleg az egészen halvány, tejes szürke, illetve nail-art alapokhoz szívesen szivacsozok az alapba szürkét, akár sötétet is.
      A feketét nagyon szeretem, a fehérrel pedig barátkozom, mert díszítések alapjaként szeretem, de a hétköznapokban soknak érzem magamon, érdekes, a feketét bárhol, bármikor szívesen viselem.

      Köszönöm a dicséretet :)

      Törlés
  4. Ez a manikűr csodszép lett!!
    Én körmön kedvelem a szürke színt,vagy a fekete-fehér kombót,lakásban ahogy Audrey80,én sem :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy elnyerte a tetszésed :)
      Én is gyakran használok szürkét-feketét, de teliben nagyon ritkán. Ezen mindenképp változtatok, többször nyúlok majd értük, mert kiválóan kombinálhatók bármivel, csak eddig kevésbé voltam nyitott a szokatlan kombinációkra :)

      Törlés
  5. Csak ámulok a színkörön, azért az nem kis meló volt. Nekem nem lett volna türelmem összehozni. Ha szabad, akkor el is mentem magamnak :) A manikűr már nem is lep meg, hogy milyen szuper :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, pedig tényleg csúnyácska lett szegény, nem is gondoltam, hogy tetszhet bárkinek is! :D
      Természetesen nyugodtan lementheted, megtiszteltetésnek veszem :)
      Ha vársz egy keveset, hamarosan (a héten) frissítem ezt a bejegyzést, mert nem vagyok teljesen elégedett ezzel a színkörfotómmal, és ki akarom cserélni a fotót egy szebben vágott képre, ha gondolod, és azt szimpibbnek találod majd, talán érdemesebb lesz azt lementened :)

      Tényleg sokat nyűglődtem vele, papírcetlin kutyultam cseppenként a lakkokat, és fogpiszkálóval festettem :)

      Törlés
  6. Álomszép manikűr lett,nem tudom elégszer leírni,mennyire tehetséges vagy. *-* Én személy szerint nagyon szeretnem a szürke-fekete-fehér kombinációt,bár elég ritkán alkalmazom őket. Valahogy mindig elcsábít egy-egy színes lakk/csillámos topper,így nem helyezem őket annyira előtérbe. Mellesleg nekem is tetszik a színköröd,nem semmi lehetett összehozni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy ennyire tetszik a mani :)
      Nos, eddig is úgy voltam vele, hogy ha egyetlen ember szimpatizál az én antiguszta kis színkörömmel, már megérte megmutatni, de azt álmomban sem gondoltam volna, hogy erről ketten is pozitívan fogtok nyilatkozni! :D

      Törlés